Ontdek het onderhoudscontract Alma Solar
U kunt uw preventief onderhoudscontract bestellen. Dankzij het toezicht op afstand zorgen wij voor de dagelijkse monitoring van uw installatie, het beheer van fouten en alarmen en een bevoorrechte technische monitoring.
Hoe kan ik optimaal profiteren van mijn contract?
Bestel tijdens of na uw bestelling, er is geen tijdslimiet om te profiteren van het ALMA SOLAR-onderhoudscontract. Vanuit onze winkel kunt u deze service nu bestellen.
Telefonische technische ondersteuning
Het contract is van kracht zodra u uw omvormer met internet heeft verbonden en uw toegang naar ons technisch team heeft gestuurd. Vanaf dit moment is een technicus toegewijd aan uw installatie en zorgt hij voor een regelmatige controle van uw installatie.
Prijs- transparantie
U betaalt één keer per jaar voor uw onderhoudscontract. 1 maand voor het einde van uw contract nemen wij contact met u op om samen de verlenging van uw contract te valideren. Voor de prijs van € 299 inclusief belasting/jaar kom je niet voor onaangename verrassingen te staan.
Preventief onderhoud
Wij beheren de prestaties van uw installatie op afstand en configureren deze om op termijn de beste prestaties van uw omvormer, accu’s en zonnepanelen te garanderen.
Telefonische technische ondersteuning
U heeft een omvormerstoring, er wordt binnen 48 uur een diagnose gesteld door uw monteur. Als de omvormer vervangen of gewijzigd moet worden, schakelen wij WORKEE in. De tussenkomst ervan is een aanvulling op het onderhoudscontract en afhankelijk van een door u te valideren offerte.
Beheer van uw contract
Het contract wordt toegepast na voltooiing van de installatie. Storingen voorafgaand aan dit contract of gerelateerd aan de installatie kunnen niet worden beheerd. Zodra de ALMA SOLAR-technicus uw onderhoudscontract activeert, definieert hij een conforme staat van uw installatie.
Het onderhoudscontract kan niet worden geactiveerd als uw installatie niet functioneert op het moment van abonnement. Deze service is geen service voor installatiehulp.
Hoe werkt het?
#1 - Ik valideer mijn bestelling
Plaats nu uw bestelling in uw winkelmandje voor het onderhoudsaanbod. Aanbieding enkel voorbehouden voor eindklant.
#2 - Alma Solar valideert mijn contract
Een technicus van Alma Solar zal contact met u opnemen om op afstand toegang te krijgen tot uw omvormer. Het is noodzakelijk dat uw omvormer verbonden is met internet (via wifi of ethernetkabel). Vanaf dit moment zal de technicus een status van uw omvormer definiëren. Als de omvormer niet functioneert, zal hij u om reparatie vragen om het onderhoudscontract te activeren. Het contract is alleen actief als uw zonnepaneleninstallatie functioneert. Het onderhoudsrapport is geen service voor installatiehulp.
#3 – Mijn installatie is verzekerd
Na activatie van uw contract heeft u de zekerheid van volledige monitoring op afstand. Wij verzorgen de monitoring en het beheer van alarmen. Bij een defect bieden wij u diverse oplossingen om het probleem op afstand op te lossen.
In het geval dat de storing tussenkomst van een installateur vereist, zullen wij contact opnemen met de WORKEE-installateur om in te grijpen (als WORKEE in uw regio aanwezig is). De tussenkomst is onderworpen aan een offerte die u kunt valideren.
Zorg voor de prestaties van mijn zonne-installatie
Dankzij ons onderhoudscontractaanbod verzekert u de duurzaamheid op lange termijn van de prestaties van uw zonne-installatie. Wij garanderen u 24/7 monitoring en preventief beheer van uw zonnepaneelinstallatie. Dankzij uw zonne-omvormer die is aangesloten op het internet, kunnen wij aan uw zonne-installatie werken zonder fysiek in te grijpen.
Het voordeel van verbonden apparaten is dat ze volledig beheer op afstand bieden. Wij kunnen de prestaties van uw fotovoltaïsche panelen, uw zonne-omvormer en ook de configuratie van uw zonnebatterij op afstand analyseren en aanpassen.
De storingen van een fotovoltaïsche installatie kunnen worden opgelost door parameters te wijzigen. Onze technicus zal er zijn om u te helpen uw fout, knipperende led's of andere fouten die op uw zonne-omvormer verschijnen, op te lossen.
De lage prijs van dit onderhoudscontract maakt het voor iedereen toegankelijk. U kunt bestellen op het moment van uw bestelling en ook na bestelling. Het is absoluut noodzakelijk dat uw zonnepaneelinstallatie functioneel is voordat u dit onderhoudscontract activeert. Wij kunnen geen preventief onderhoud verlenen als uw fotovoltaïsche paneelinstallatie op uw dak of grond nog geen elektriciteit produceert. Dit onderhoud wordt geleverd wanneer u klaar bent met uw installatie en uw omvormer zonder fouten produceert. Als u hulp nodig hebt tijdens uw installatie, bieden wij een technische ondersteuningsservice aan die wordt geleverd door ons technische team.
Moeten we zonnepanelen schoonmaken?
Naast het ALMA SOLAR onderhoudscontract, moet u een jaarlijkse fysieke inspectie controleren. Het is namelijk belangrijk om te controleren of de netheid van uw zonnepanelen acceptabel is. Er zijn vaak stormen of regen met zanddeeltjes. Deze deeltjes brengen zand naar uw fotovoltaïsche panelen en slaan neer. Na verloop van tijd worden de prestaties van uw zonnepanelen beïnvloed. Het is daarom belangrijk om ze schoon te maken als u denkt dat ze vuil zijn. U kunt kraanwater of gedemineraliseerd water gebruiken (maar dit kost u veel) om uw panelen schoon te maken. U kunt ook een borstel gebruiken om vuilafzettingen aan de onderkant van het zonnepaneel te verwijderen.
Zonne-omvormers moeten ook jaarlijks worden gecontroleerd. Het is goed om ervoor te zorgen dat de natuurlijke ventilatie, aan de achterkant van de omvormers, niet wordt belemmerd. De omvormer warmt inderdaad op. De verticale aluminium staven aan de achterkant laten de elektronische kaarten afkoelen en zorgen voor de beste prestaties van uw zonnepaneelinstallatie. Controleer dus of er geen spinnenwebben, stof of andere dingen zijn die de ventilatie van uw omvormer kunnen genereren.